LIFESTYLE | LIFESAVER MAPS.ME


Sinds ik in Antwerpen woon - en de weg niet ken(de) - gebruik ik vrijwel dagelijks een applicatie op mijn iPhone om mij door de stad te leiden. Voor mijn stage word ik vaak verwacht op openingen en evenementen van bepaalde merken of winkels door heel de stad en dan is het handig om daar zonder verdwalen én op tijd aan te komen. Vandaag deel ik deze handige app met jullie.

MAPS.ME

Op aanraden van mijn tante downloadde ik deze app nét voordat ik naar Antwerpen verhuisde. MAPS.ME is namelijk een navigatie-app waarmee je offline (en dus zonder internetkosten!) je weg door een onbekende stad, dorp of land kan bepalen. Het enige waarvoor je moet zorgen dat je toegang tot internet hebt, is het downloaden van de kaarten. Alle kaarten van Afrika tot het Midden-Oosten staan in de app. Het kost een aantal minuten om de kaarten te downloaden, maar dan kun je ook direct aan de slag.

Daar heb je 'm: het groene icoontje!

Wanneer je de app opent, is dit het startscherm. 


GEBRUIKSAANWIJZING

Uiteindelijk zijn er maar twee stappen die je moet voldoen, voordat je de app kunt gebruiken.

Het menu waar je mee aan de slag kunt. 

In dit menu kun je alle kaarten downloaden. 

In dit venster kun je al jouw gedownloade kaarten terug vinden en ook bijwerken. 
Dus, wat moet je doen?
Stap 1: Download de gewenste kaart (mét WiFi-verbinding!);
Stap 2: Zoek op adres of 'Categorie';

Dat klopt. Je kunt ook op 'Categorie' zoals 'Eten', 'Winkel' en 'Hotel' zoeken. Wanneer je op zo'n categorie drukt, komt er een hele lijst uitrollen met allerlei verschillende zoekresultaten bij jou in de buurt. Dat is best handig als je gauw op zoek bent naar een bijvoorbeeld een supermarkt.

Hier kun je gewoon de adresgegevens opzoeken. 

Druk je op het tabblad ernaast, dan vind je alle categorieën onder elkaar. 

Dit zijn de dichtstbijzijnde resultaten onder de categorie 'Eten'.
Heb je je bestemming gekozen? Dan kun je een route plannen via 'Auto' of 'Lopen'. MAPS.ME zoekt dan de route op en geeft aan hoe lang je onderweg bent en hoe ver je eindbestemming is. Het enige wat jij dan nog hoeft te doen is op 'Starten' te drukken.

De groene stip geeft je eindbestemming aan. 

Hoe ziet je route eruit? Hoe lang ga je er over doen? Plus, je kan er nog voor kiezen om te voet te gaan rechtsboven.

En start! 
In gebruik geeft de applicatie ook de bekende instructies, maar heel duidelijk en prettig weergegeven. De GPS werkt zonder enig gebruik van internet en volgt je tijdens de route. Zo zie je precies of je nu goed gaat of niet.

Ik kon jullie deze app niet onthouden, dus vandaar. Lopen jullie wel eens vast in een onbekende stad?

Liefs, Priscilla 

1 reacties:

Bedankt voor je reactie!

 

Instagram Feed

FOLLOW ME

Follow

Contact

Voor eventuele vragen of samenwerkingen e-mail dan gerust naar onderstaand e-mailadres:

ipriszz@hotmail.com

Vertaalmachine

Blog Society

BlogSociety